FirmaSpecjalistyczna.pl

Jak reklamować swoje produkty w miejscu sprzedaży?

Kilka sekund wystarczy, by wygenerować u klienta potrzebę nabycia określonego produktu. Ta reguła sprawdza się oczywiście w miejscu zakupu. W internecie łatwiej jest zadbać o odpowiednią ekspozycję towaru np. w postaci ładnego baneru czy materiału wideo. Jeśli chcemy wyróżnić się i przykuć uwagę kupującego w sklepie stacjonarnym, musimy wykorzystać aranżację budynku i dostępne sposoby promocji w miejscu sprzedaży.

Najczęściej stosowane formy reklamy w sklepie

Reklama wizualna – wszystko, co może zaintrygować osobę robiącą zakupy w sklepie. Od ulotek przez totemy (stojące kartonowe półki w stylistyce klienta) po katalogi, które często stanowią pierwsze źródło informacji o atrakcyjnych ofertach, promocjach czy sezonowych wyprzedażach. Nierzadko to właśnie w katalogach znajdują się kupony uprawniające do zakupu towaru z procentowym rabatem.

Do rodziny reklamy wizualnej w sklepie zaliczają się także materiały POS. Zalicza się do nich środki reklamowe mające pośrednie powiązanie z materiałami w miejscu sprzedaży. Materiały POS to także zegarki na rękę, torby reklamowe i inna odzież, gadżety, długopisy czy podstawki do wydawania pieniędzy przy stanowiskach kasjerskich. Tak samo jak kalendarze, notesy i jednorazowe kubeczki z samplingiem rozdawane przy standach na terenie sklepu.

Reklama akustyczna (sygnały dźwiękowe) – to wszelkiego rodzaju urządzenia, które reagują na ruch, wydając określony dźwięk. Można też wyróżnić dźwięk zapętlony, słyszalny w obrębie danego stanowiska promocyjnego lub konkretnego działu w sklepie. Ma on na celu zaintrygowanie kupującego. Każdy pamięta kultowego już świstaka z reklamy jednej z czekolad. W części sklepów w dziale ze słodyczami ustawiano wtedy pluszowe świstaki, które gwizdały, gdy klient przechodził obok półki z tą konkretną czekoladą.

Reklama zapachowa – okazuje się, że zagadnienie wykorzystywania zapachu w celach marketingowych jest na tyle szerokie, że wykształciła się samodzielna dziedzina zwana „marketingiem zapachowym”. Często wykorzystuje się ją np. branży nieruchomości.

Reklama okolicznościowa – to, że Święta Bożego Narodzenia i Wielkanoc mają swoje drugie, komercyjne oblicze, nikogo nie powinno dziwić. W chwili, gdy każdego dopada świąteczna gorączka i znajdujemy się w trakcie przygotowań, świąteczne nawiązania i identyfikacja wizualna tożsama ze specyfiką świąt stanowi drogowskaz w sklepowym labiryncie. Święta są w stanie wiele sprzedać samym klimatem. Gwiazdki i choinki są wtedy wszędzie, od drobnych grafik przez owijki paletowe, opakowania czy nawet listwy cenowe.

Reklama upominkowa (gadżety np. długopisy, breloczki, koszulki) – metoda mająca swoje podłoże w psychologii. Kiedy następuje wymiana podarunków, rodzi się więź i poczucie przynależności, relacja. Osoba, która otrzyma gadżet z logo danej firmy, chętniej sięgnie po jej produkt.

Umiar i estetyka

Niezależnie od strategii i formy, warto pamiętać, że głośno i krzykliwie nie zawsze znaczy skutecznie. Najlepszym sposobem na dotarcie do swojego klienta jest przyjrzenie się jego nawykom zakupowym. Każdy komunikat reklamowy czy to w telewizji, radiu, internecie czy sklepie powinien być intrygujący i kreatywny, a w dzisiejszych czasach mamy wyjątkowo duże pole do popisu, choćby dzięki możliwościom stwarzanym przez materiały POS.

You might also like