Pozycjonowanie strony internetowej – nie każda strona internetowa może osiągnąć sukces
Pozycjonowanie stron www stanowi nie lada wyzwanie dla wielu agencji interaktywnych, programistów i wolnych strzelców. Każdego dnia do agencji zajmujących się działaniami SEO oraz pozycjonowaniem stron www oraz sklepów internetowych napływają zapytania od zainteresowanych budowaniem jak najwyższych pozycji oraz widoczności w tzw. bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. Większość osób oczekuje zwykle szybkich efektów, przy nakładzie jak najniższych budżetów.
Każda witryna, aby docelowo się „wypozycjonowała” wymaga indywidualnego podejścia, w zależności od wielu czynników, między innymi od:
– wieku oraz historii strony www;
– silnika czy też oprogramowania z jakiego korzysta;
– działań które były dotychczas prowadzone (lub braku ich);
– merytorycznej zawartości witryny oraz istniejącej struktury;
– branży w której działa firma;
– oraz celów jakie należy osiągnąć.
Największa wyszukiwarka Google (i inne, które bazują na jej silniku) wyznacza sprawiedliwe warunki – każda strona internetowa ma teoretycznie równe szanse zdaniem monopolisty, ale na wyróżnienie jej spośród innych stron obecnych w wynikach wyszukiwania trzeba sobie zasłużyć! Zdecydowanie nie chodzi tu o magiczne czy ściśle tajne sposoby na osiągnięcie sukcesu – jak najszybciej i przy jak najmniejszym zaangażowaniu. Po precyzyjnie wykonanej analizie i wstępnym audycie SEO (w oparciu także o odpowiedzi na wyżej wymienione punkty), każda strona internetowa może mieć zaplanowany indywidualny plan na pozycjonowanie jej w wyszukiwarce Google. Wiele dobrych agencji interaktywnych zanim określi cenę oraz zakres cyklicznych działań usługi SEO, proponuje działania jednorazowe, doraźne:
– napisanie i nasycenie treściami strony internetowej, wraz z wartościowymi frazami kluczowymi;
– modyfikację witryny pod kątem rozbudowania jej o niezbędne elementy, których często brakuje na stronach internetowych (takich jak np. zakładka typu aktualności, blog, czy poradnik);
– dodanie zdjęć tam gdzie ich nie ma, a być powinny;
– dodanie nowych zakładek;
– jednorazową optymalizację SEO;
– i inne.
Zdarza się, że jedynym i sensownym rozwiązaniem okazuje się zbudowanie nowej strony internetowej – koszty prac w zakresie bieżącej witryny przewyższają zbudowanie i zoptymalizowanie zupełnie nowej, profesjonalnej i przystosowanej do aktualnych wymogów strony www.
Warto przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość, zaufać profesjonalistom, którzy mają specjalistyczną wiedzę oraz doświadczenie i konsekwentnie działać – wszystko oczywiście według dobrych praktyk rekomendowanych przez Google oraz wyłącznie w oparciu o legalne działania SEO. Ale cierpliwość się opłaca i zazwyczaj z czasem przynosi pożądane efekty.
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdzić swoją stronę www, wykonać wstępny audyt SEO pod kątem możliwości wyznaczenia indywidualnego planu i działań zmierzających do jej wypozycjonowania – skontaktuj się z agencją Quality Factor!
Źródło: Quality Factor