FirmaSpecjalistyczna.pl

Jak przyciągnąć klientów do restauracji?

Właścicielom każdej restauracji zależy na przyciągnięciu do niej klientów. Im ich więcej, tym większe przychody z prowadzonego biznesu i lepsza rentowność. W gastronomii wyróżnia się przynajmniej kilka skutecznych sposobów na to, aby przyciągnąć nowych klientów do lokalu oraz utrzymać ich w dłuższej perspektywie. Jak to zrobić?

Wysokiej jakości jedzenie

W restauracjach obroni się przede wszystkim wysokiej jakości i smaczne jedzenie. Jeżeli kuchnia dostarczy ładnie wyglądające i smaczne potrawy, klienci chętnie powrócą do lokalu. Wybór menu powinien być dostosowany do grupy docelowej. Jeżeli w danym regionie jakaś kuchnia nie cieszy się dużą popularnością, to nie warto uszczęśliwiać ludzi na siłę. Źle dobrana karta dań może wpłynąć na mniejsze zainteresowanie lokalem i jego mniejszą rentowność.

Dobry stosunek ceny do jakości

Kolejnym aspektem jest utrzymanie dobrego stosunku cen restauracyjnych do jakości serwowanych dań. Jeżeli zostanie on zachowany, a ceny nie będą za wysokie, to zwiększa się prawdopodobieństwo pozyskania nowych klientów. Korzystne ceny sprawiają, że klienci chętnie wrócą do lokalu, o ile jedzenie im zasmakowało, a obsługa spełniła ich oczekiwania.

Profesjonalna obsługa

Wpływ na doświadczenia klientów z danym lokalem gastronomicznym ma również obsługa. Powinna być na najwyższym poziomie, dzięki czemu goście restauracji będą odpowiednio zaopiekowani i chętnie tu wrócą. W tym celu warto podnosić kompetencje swojego zespołu. Dobrym wyborem będzie kurs sommelierski, po którym specjalista będzie potrafił doradzić w zakresie doboru idealnego wina do danej potrawy.

Dobry marketing to podstawa

Oczywiście jednym z kluczowych aspektów prowadzenia restauracji jest skuteczny marketing. Lokal potrzebuje starannie przeprowadzonych kampanii promocyjnych w kanałach stacjonarnych i online. Na początku prowadzenia restauracji warto postawić na działania wizerunkowe, dzięki czemu zbuduje się świadomość o tym, że wybrany lokal powstał. Kolejnym krokiem powinno być zachęcenie gości do jego odwiedzenia i spróbowania potraw. Jeżeli działania marketingowe przyciągną klientów, to od kuchni będzie zależało to, czy jeszcze tu wrócą. W tym jak zarządzać restauracją i prowadzić działania promocyjne pomoże kurs managera gastronomii. To szkolenie, które powinna ukończyć każda osoba marząca o własnym biznesie w gastronomii lub prowadząca restaurację w imieniu innych właścicieli.

Dodatkowe atrakcje

Na zainteresowanie lokalem gastronomicznym przekłada się także organizacja dodatkowych atrakcji. Mogą to być występy muzyczne, muzyka na żywo, czy też pokazy barmańskie. W tych ostatnich pomoże nauka sztuczek barmańskich i ukończenie specjalistycznego kursu. Dzięki temu przygotowanie drinków będzie bardziej efektowne, co zwróci uwagę klientów, którzy chętnie powrócą w takie miejsce.

Program lojalnościowy i oferty specjalne

Na wzrost zainteresowania lokalem gastronomicznym wpływają także program lojalnościowy i oferty specjalne. Pierwszy sprawi, że im częściej klienci będą korzystali z usług restauracji, tym bardziej będzie im to się opłacało. Oferty specjalne to z kolei doskonała okazja do zwiększenia sprzedaży na wynos oraz przyciągnięcia klientów do restauracji w trybie stacjonarnym. Mogą one dotyczyć świąt i organizacji takich wydarzeń jak okazjonalne bale i imprezy. Odpowiedzialne i skuteczne zarządzanie restauracją to skomplikowany proces, jednak zdobycie kompetencji zawodowych i doskonalenie się w tym zakresie sprawią, że dużo łatwiej będzie to robić

You might also like